Jaarvergadering 2021

Beste leden,

Ondanks dat het winterseizoen nog ver weg is, willen wij u van harte uitnodigen voor het bijwonen van de jaarvergadering van de ijsvereniging op:

Donderdag 7 oktober om 19.00 uur in de kantine van de ijsvereniging.

Het doel van deze avond is met name om te bepalen of en in welke vorm de vereniging verder moet gaan. Het huidige bestuur is op dit moment 20 jaar in dienst geweest en vindt het (ook gezien de leeftijd en gezondheid van enkelen) hoog tijd om de zaken over te dragen aan een nieuw bestuur!

Dat er nog toekomst zit in het exploiteren van een ijsbaan/ijsvereniging is wel gebleken uit de wijziging in het bestemmingsplan door de gemeente Stadskanaal.

Onlangs is er namelijk door de gemeente Stadskanaal na een jarenlange procedure eindelijk besloten dat de kantine van de vereniging ook voor andere andere culturele- en verenigingsdoeleinden gebruikt mag worden dan alleen de schaats-gerelateerde activiteiten.

Het huidige bestuur vindt het daarom nu tijd om het beheer van deze financieel gezonde vereniging in zijn geheel te gaan overdragen aan een nieuw bestuur!

We zijn daarom per direct op zoek naar:

- 1 voorzitter
- 1 penningmeester
- 1 secretaris
- (Bij voorkeur) 2 algemene bestuursleden

Uiteraard is het huidige bestuur bereid om de overgang te begeleiden zodat deze zo soepel mogelijk zal verlopen.

De uiterste consequentie van het uitblijven van een nieuw bestuur is dat de vereniging opgeheven zal moeten worden. Dit lijkt ons onwenselijk! Deze vereniging bestaat al sinds 1958 en beschikt over één van de mooiste ijsbanen in de ruime omgeving.

Vindt u het belangrijk dat de ijsbaan behouden moet worden voor de Parkwijk en Stadskanaal en omstreken? Meld u dan als (kandidaat) bestuurslid van ijsvereniging HAMAR en houd deze prachtige vereniging in de benen!

Het bestuur.